Partner serwisu
07 sierpnia 2020

XI Konferencja „Awarie. Monitoring. Modernizacja sieci WOD-KAN” – PODSUMOWANIE

Kategoria: XI Konferencja Awarie. Monitoring. Budowa i Modernizacja Sieci WOD-KAN, 4-5 sierpnia 2020, Wisła

Merytoryczne wystąpienia prezentujące nowoczesne rozwiązania w branży wod-kan, wymiana cennych doświadczeń i długie dyskusje w kuluarach. A to wszystko z zachowaniem szczególnych środków sanitarnych. Czas na podsumowanie XI Konferencji „Awarie. Monitoring. Modernizacja sieci WOD-KAN”.

XI Konferencja „Awarie. Monitoring. Modernizacja sieci WOD-KAN” – PODSUMOWANIE

Wydarzenie odbyło się w dniach 4-5 sierpnia 2020 roku w Hotelu Stok w Wiśle. Organizatorem była firma BMP Sp. z o.o. – wydawca kwartalnika Kierunek Wod-Kan oraz portalu www.kierunekwodkan.pl, a gospodarzem honorowym – firma Aqua S.A. W dwudniowej konferencji udział wzięło ponad 110 uczestników.

Zbudowaliśmy sieć. I co dalej…?

Panel wprowadzający pt. „Dziś i jutro, czyli obecne i przyszłe wyzwania w wodkanie” to przede wszystkim w cenne wskazówki z zakresu budowy i modernizacji sieci wodociągowej. Uczestnicy wysłuchali pięciu prelekcji, które dotyczyły nie tylko samych kwestii technicznych, ale także wyzwań dla branży wod-kan oraz bezpieczeństwa pracy w trakcie pandemii koronawiusa. Panel zakończył się inspirującą prelekcją, w trakcie której rozmawiano o roli wody w naszym życiu.

O tym, jak zmniejszyć awaryjność sieci

Podczas czterech wystąpień w ramach panelu I – „Zamierzamy zmniejszyć awaryjność sieci. Jak tego dokonać?”, omówiono procesy ograniczające negatywne skutki występujących awarii, znaczenie nowoczesnych rozwiązań, ale także przyczyny występowania najczęstszych awarii, w tym błędy montażowe.

Innowacyjnie, ale bezpiecznie

O rozwiązaniach innowatorskich i proekologicznych w branży wod-kan rozmawiano w trakcie panelu II pt. „Planujemy zwiększyć bezpieczeństwo dostaw wody. Od czego zacząć?”.

III i zarazem ostatni już panel konferencji: „Chcemy mieć wszystko pod kontrolą. Stawiamy na informatyczne wsparcie” dotyczył wykorzystania technologii informatycznej w zarządzaniu m.in. sieciami wod-kan. Dyskutowano o elektronicznych protokołach w specjalistycznej aplikacji, zintegrowaniu systemów informatycznych oraz o zdalnym odczycie wodomierzy na przykładzie wdrożonego projektu.

Była teoria, czas na praktykę

Po części teoretycznej, przyszła pora na praktykę i pokazy nowoczesnych rozwiązań w branży wod-kan. Zakres plenerowych pokazów obejmował asekurację i ewakuację prac w przestrzeniach zamkniętych podczas awarii, bezpieczeństwo pracy w przestrzeni zamkniętej czy bezpieczeństwo pracy w terenie. Obecni na pokazie mieli okazję przekonać się także, jak wiele zastosowań w branży wodno-kanalizacyjnej mogą mieć drony. Konferencja zakończyła się praktycznymi warsztatami dotyczącymi prezentacji rozwiązań przydatnych podczas np. detekcji gazów.

A po wykładach…

Przerwy kawowe między prelekcjami były idealną okazją nie tylko do wypicia gorącego napoju, ale również do odwiedzenia firmowych stoisk. Uczestnicy konferencji mogli spotkać  się i porozmawiać z kilkunastoma firmami.

Branżowe dyskusje kontynuowane były i po części oficjalnej ­– podczas integracji w Karczmie Góralskiej Hotelu Stok. Przy muzyce na żywo zespołu Factory of Blues i rarytasach prosto z grilla, goście integrowali się do późnych godzin wieczornych.

 

Organizatorzy XI Konferencji „Awarie. Monitoring. Modernizacja sieci WOD-KAN” dziękują tegorocznemu gospodarzowi honorowemu, partnerom branżowym, firmom wspierającym, ale i prelegentom oraz wszystkim przybyłym uczestnikom. Jednocześnie już teraz mają zaszczyt zaprosić zainteresowanych na kolejną edycję wydarzenia, która planowana jest na kwiecień 2021 rok. Gospodarzem honorowym konferencji będą Katowickie Wodociągi S.A.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ