Ten zawód to służba mieszkańcom. Wywiad z Marzeną Wojewódzką
W naszej branży trzeba być dostępnym 24/7, dlatego wyznaję zasadę – przewiduj, aby zawsze być przygotowanym na to, co może nastąpić – mówi Marzena Wojewódzka, rzecznik MPWiK w m.st. Warszawie S.A., którą zapytaliśmy o działania PR-owe oraz sytuacje kryzysowe.
Czy przedsiębiorstwa wod-kan, mające pozycję monopolisty na lokalnym rynku, mogą sobie pozwolić na brak działań PR-owych i marketingowych?
Kompleksowo prowadzone działania informacyjne są obecnie nieodłącznym elementem w budowaniu relacji z odbiorcami. Mieszkańcy aglomeracji stołecznej oczekują od nas zarówno informacji o realizowanych przez spółkę inwestycjach, jak również o usługach, które świadczymy, czy o jakości warszawskiej kranówki. Dzięki aktywnie prowadzonej komunikacji, jesteśmy w stanie także lepiej funkcjonować jako organizacja, której misją jest służba im wszystkim.
W jaki sposób komunikujecie się z klientami?
W dobie nowoczesnych technologii i powszechnego dostępu do urządzeń mobilnych podstawowym źródłem informacji o spółce jest strona internetowa. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, serwis został unowocześniony, dzięki czemu można łatwo i szybko znaleźć potrzebne informacje. Jako pierwsze w kraju przedsiębiorstwo branżowe zdecydowaliśmy się udostępniać na portalu mapę prezentującą aktualne wyłączenia wody.
Mieszkańcy zasugerowali nam także utworzenie internetowego formularza do zgłaszania awarii, co pozwala nam na szybsze podejmowanie działania. Ponadto od 2010 roku nasi klienci mogą korzystać z internetowego biura obsługi, gdzie mają stały dostęp do faktur, mogą sprawdzić aktualny stan rozliczeń lub podać stan wodomierza, a to wszystko bez konieczności wychodzenia z domu.
Jesteśmy też obecni w mediach społecznościowych – prowadzimy profil fejsbukowy „WodadlaWarszawy” i kanał YouTube. Realizując kampanię informującą o wysokiej jakości dostarczanej wody, korzystamy także z outdooru, mediów tradycyjnych i elektronicznych oraz uruchomiliśmy serwis warszawskakranowka.pl.
Jak natomiast reagujecie w sytuacjach kryzysowych?
Natychmiast. Dzięki temu, że rzecznik prasowy i Dział Współpracy z Mediami zarządzają stroną internetową, od razu mamy możliwość zamieszczenia aktualnej, wyczerpującej i rzetelnej informacji, z której, poza mieszkańcami, korzystają też przedstawiciele mediów. W tym miejscu pragnę podkreślić, że taka szybka reakcja jest możliwa dzięki dobrej komunikacji wewnątrz spółki i zaangażowaniu wielu pracowników. Dla dyspozytorów naszego pogotowia to nie jest zaskoczenie, że w środku nocy dzwoni rzecznik i pyta o postępy prac. Oczywiście bywa też na odwrót, za co jestem wdzięczna naszym służbom technicznym, bo zawsze mam aktualne informacje.
Komentarze