Sejmowe komisje o nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- wprowadzenie obowiązku opiniowania przez powiatowego inspektora sanitarnego częstotliwości odbierania odpadów komunalnych w ramach usług świadczonych przez gminę, w celu zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego;
- rozdzielenie przetargów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych i nałożenie na gminę w SIWZ obowiązku wskazywania miejsc zagospodarowania odpadów komunalnych;
- zaproponowanie przepisu, realizującego wyrok Trybunału Konstytucyjnego w zakresie ustalenia kryteriów zwolnień z całości lub części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – gmina może wprowadzić zwolnienia z całości lub z części opłaty ze względu na kryterium dochodowe;
- dostosowanie przepisów przejściowych;
- szereg poprawek precyzujących i legislacyjnych.
Połączone posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa oraz Samorządu Terytorialnego odbyło się 25 września 2014 r.
Źródło: www.mos.gov.pl
Fot.: BMP