Wrocławskie wodociągi z nagrodą Digital Exellence Awards 2017
Spółka otrzymała wyróżnienie za cyfrową transformację w przedsiębiorstwie. MPWiK od kilku lat, z myślą o klientach, konsekwentnie realizuje projekt e-firmy. Dzięki temu m.in. szybciej usuwane są awarie wodociągowe, mieszkańcy rozliczani są za wodę na podstawie rzeczywistego zużycia, a pracownicy brygad zamiast papierowych map używają tabletów.

Konkurs Digital Exellence Awards organizowany przez CIONET promuje te firmy, które są liderami wśród cyfrowych przemian. W zgłoszeniu konkursowym każda z firm dokładnie opisywała swoją drogę do osiągnięcia sukcesu. Tak samo było w przypadku wrocławskiego MPWiK, które swój proces transformacji cyfrowej realizuje już od kilku lat. Zmiany wprowadzone z myślą o klientach korzystnie wpłynęły na działalność MPWiK w takich obszarach jak: produkcja wody, utrzymanie sieci, biuro obsługi klienta, księgowość, obszar organizacyjny, a także oczyszczanie ścieków.
Wysiłek został doceniony przez jury konkursowe, które było pod ogromnym wrażeniem tego, w jaki sposób firma z blisko 150 letnią tradycją wprowadza nowoczesne rozwiązania do swojej działalności. MPWiK znalazło się wśród 5 laureatów tegorocznego konkursu.
To jest wisienka na torcie, podsumowująca naszą ciężką pracę. Wprowadziliśmy w życie kilkanaście projektów, które pozwalają na zmianę podejścia firmy takiej, jak nasza, niektóre z tych działań nadal trwają. Zawsze, kiedy pojawiała się awaria, padało pytanie, jak ją szybko usunąć. To było działanie reaktywne. Natomiast cyfryzacja pozwoli nam przejść do lepszej organizacji pracy i do prowadzenia działań przewidujących przyszłość – powiedział po odebraniu nagrody - Robert Lewandowski Wiceprezes Zarządu MPWiK S.A. we Wrocławiu.
O tytuł Digital Exellence Awards 2017 walczyło 20 firm z całej Polski. Byłą to pierwsza edycja konkursu.
Komentarze