Podziemny wodny skarb. Historia ZWiK Łódź
Głębinówka z 50 studni
Jest w Łodzi kilka miejsc, w których mieszkańcy mogą czerpać wodę wprost ze studni, bez konieczności uzdatniania. Są to ujęcia uliczne Zbocze, Hetmańska, Przyklasztorze czy Wycieczkowa. Woda z tych miejsc zawiera m.in. więcej wapnia i magnezu niż woda w miejskiej sieci wodociągowej. Koneserzy chwalą bardzo jej smak, co pewnie ma związek z niską temperaturą pobieranego złoża, ułatwiającą rozpuszczanie się gazów (m.in. dwutlenku węgla i innych). Woda dostarczana mieszkańcom przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji pochodzi z 50 czynnych studni o głębokości od 100 do 900 m. Bezpieczeństwo sanitarne wody gwarantuje profesjonalny system kontroli, który opiera się na codziennych badaniach próbek ze stu miejsc na sieci wodociągowej w certyfikowanych laboratoriach ZWiK, których wiarygodność potwierdzają wyniki badań z wojewódzkiej i miejskiej stacji SANEPIDU.
Dodatkowo nad jakością wody kranowej czuwają żywe i bardzo czułe organizmy, ryby i małże, które na zmianę jakości wody reagują natychmiast.
Kampania „Łódzka Woda Najlepsza”
Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., będąc przekonanym o wyjątkowej wartości swojego sztandarowego produktu, rozpoczął w 2014 r. kampanię społeczną „Łódzka Woda Najlepsza”. Celem tej akcji miało być uświadomienie łodzianom, że w sieci wodociągowej mają wodę o parametrach wody źródlanej, całkowicie bezpieczną pod względem sanitarnym. Zastąpienie wody butelkowanej wodą kranową daje korzyści nie tylko naszym portfelom, ale, co najważniejsze, środowisku naturalnemu – pozbawiając je trudnych do utylizacji składowisk butelek typu PET.
Firma przygotowała serię spotów, prezentujących podawanie wody kranowej w standardowych sytuacjach towarzyskich, jak spotkanie na kawę w restauracji, przejażdżka rowerem, zakupy wyposażenia kuchni robione przez młodych ludzi, picie wody w pubie itd. Sytuacje na filmikach sugerują łodzianom picie wody kranowej bez obaw. Przekonują do zachowań typowych dla mieszkańców Europy Zachodniej i Ameryki, ufających własnym służbom municypalnym i zaawansowanym technologiom w infrastrukturze wod–kan. Spoty uświadamiają, że Łódź oferuje wysoki standard życia wszystkim mieszkańcom za bardzo przystępną cenę. W ramach kampanii „Łódzka Woda Najlepsza” Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. przygotował również multimedialną prezentację skierowaną do młodzieży szkolnej oraz grę dla dzieci. Dział odpowiedzialny za marketing i promocję w ZWIK podjął współpracę z producentami napojów regionalnych, by na opakowaniach swoich produktów umieszczali logotyp „ŁWN”, wskazujący na surowiec, z którego produkowane są te napoje. Efekt był taki, że kampanię społeczną „Łódzka Woda Najlepsza” niezależny portal nazwał najlepszą kampanią citybrandingową w Polsce. Ten fakt może cieszyć, szczególnie że potwierdza go badanie satysfakcji klienta, w którym na pytanie o wspomnianą kampanię, aż 90% ankietowanych odpowiada pozytywnie.