Partner serwisu
23 stycznia 2019

O doświadczeniach w zakresie komunikacji w sytuacji kryzysowej...

Kategoria: V Konferencja Zarządzanie Przedsiębiorstwem WOD-KAN

... opowie Marzena Wojewódzka z MPWiK w m. st. Warszawie S.A. 22 lutego 2019 r. w Szczyrku podczas V Konferencji Zarządzanie Przedsiębiorstwem Wod-Kan.

O doświadczeniach w zakresie komunikacji w sytuacji kryzysowej...

Jedną z podstawowych zasad, którą kierują się współczesne media jest znana już od początków prasy drukowanej maksyma Bad news is good news – zła wiadomość, to dobra wiadomość.

Obecnie złe wiadomości najszybciej rozprzestrzeniają się za pośrednictwem Internetu – wystarczy wysłać zdjęcie zalanej ulicy do redakcji portalu, zamieścić pod artykułem informację o braku wody w kranie lub wrzucić post na Facebooka. W takim wypadku sprawnie działające służby prasowe podejmują własne działania informacyjne, które
w przypadku stołecznego MPWiK często wyprzedzają zapytania dziennikarzy.
Co do przedstawicieli mediów – mogą stać się sprzymierzeńcami rzeczników w bieżącym informowaniu mieszkańców o podejmowanych przez służby działaniach oraz ewentualnych utrudnieniach.

Czy sytuacje kryzysowe zawsze oznaczają dla przedsiębiorstwa stratę wizerunkową?
Nie zawsze. Zdarzają się kryzysy, które umożliwiają informowanie za pośrednictwem mediów o bardziej złożonych zagadnieniach albo o ważnych dla przedsiębiorstwa problemach, których dziennikarze dotąd nie podejmowali. Równie cenna jest umiejętność wcześniejszego zidentyfikowania kryzysu lub sytuacji potencjalnie kryzysowej, zanim dowiemy się o niej z mediów.

Kryzys wpisany jest w DNA każdego przedsiębiorstwa, natomiast ze względu na zakres usług świadczonych przez przedsiębiorstwa z branży wodociągowo-kanalizacyjnej,
w przypadku sytuacji kryzysowych, automatycznie znajdują się one w centrum zainteresowania wielu grup interesariuszy, w tym mediów. W końcu trudno wyobrazić sobie codzienne normalne funkcjonowanie np. bez bieżącej wody czy sprawnej kanalizacji.

Odpowiednio wyciągnięte wnioski z kryzysu mogą niewątpliwie wzmocnić organizację, dlatego kiedy już nadejdzie – warto się z nim zmierzyć, również w mediach.

Zagadnienia w prezentacji:

  • Jak zarządzać informacją w sytuacji kryzysowej?
  • Jak komunikować się z mediami?
  • Czy kryzys zawsze oznacza stratę wizerunkową dla przedsiębiorstwa?
  • Czego uczą nas sytuacje kryzysowe relacjonowane za pośrednictwem mediów?
  • Czy można przemilczeć kryzys?
  • Jak identyfikować kryzys i sytuacje potencjalnie kryzysowe zanim trafią do mediów?
  • Omówienie wybranych case’ów przedstawianych w mediach, a związanych z działalnością MPWiK w m.st. Warszawie S.A.
fot. 123rf.com/zdj. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ