Partner serwisu
17 lutego 2021

MPWiK Warszawa walczy z wprowadzaniem mieszkańców w błąd

Kategoria: Aktualności

Na stronie MPWiK Warszawa opublikowane zostało oświadczenie pt. Nie godzimy się na wprowadzanie mieszkańców w błąd. Jaka jest przyczyna publikacji tej informacji?

MPWiK Warszawa walczy z wprowadzaniem mieszkańców w błąd

Jak wielokrotnie informowaliśmy, sezon zimowy jest najtrudniejszym okresem dla wodociągowców, kiedy to niska temperatura powoduje więcej awarii niż w innych porach roku. Aktualna informacja o liczbie awarii i zaawansowaniu prac naprawczych jest dostępna w komunikatach publikowanych na stronie internetowej MPWiK oraz kanałach społecznościowych Spółki. O postępie prac na bieżąco informujemy także za pośrednictwem mediów.

Mimo podejmowanych przez nas wysiłków, by rzetelnie i jak najszerzej informować o występujących punktowo awariach na terenie miasta i gmin sąsiednich, w mediach pojawiają się tytuły insynuujące, jakoby utrudnienia związane z brakiem wody dotyczyły nie pojedynczych punktów adresowych, ale całych dzielnic Warszawy. Jest to oczywistą nieprawdą i protestujemy przed wprowadzaniem mieszkańców w błąd oraz sianiem chaosu. tytuły prasowe mówiące o pozbawianiu wody wielu dzielnic Warszawy są w naszej ocenie nieuprawnione i krzywdzące.

Wstrzymujemy dostawy wody wyłącznie w tych budynkach, w których jest to niezbędne do przeprowadzenia prac naprawczych. Za każdym razem dokładamy starań, aby awarie były usuwane w możliwie najkrótszym czasie. Dlatego też na terenie miasta pracują ekipy MPWiK oraz wykonawców zewnętrznych. Skala wyłączeń za każdym razem jest inna, może dotyczyć paru budynków mieszkalnych, innym razem, jak to miało miejsce w ostatnich dniach, jedynie ogródków działkowych, placów budów czy punktów handlowo-usługowych. Wiele prac naprawczych jest również możliwych do wykonania bez konieczności wstrzymywania dostaw wody – dzieje się tak w sytuacjach, kiedy sieć pozwala na doprowadzenie wody w dany rejon innym przewodem.

Przypominamy, że w eksploatacji MPWiK w m. st. Warszawie S.A. jest ponad 4 300 km przewodów wodociągowych (co jest równe odległości w linii prostej z Dublina do Baku), którą dostarczmy wodę    do2,5 mln mieszkańców Warszawy i okolic. W tak rozległej sieci, która była układana w różnych latach, punktowe awarie, zwłaszcza przy dużych wahaniach temperatury, mają prawo się zdarzać i się zdarzają. Pracownicy MPWiK za każdym razem robią co w ich mocy, by jak najszybciej przywracać mieszkańcom zasilanie w wodę. Działania te są prowadzone mimo trudnych, zimowych warunków atmosferycznych, oraz o każdej porze dnia.

Sytuacje wzmożonych awarii wodociągowych w sezonie zimowym dotykają nie tylko mieszkańców Warszawy, podobnie jest w innych miastach Polski, Europy i świata. Najgroźniejsze dla infrastruktury wodociągowej są wahania temperatury z przejściem przez wartość 0 st. C, czyli spadki poniżej zera i powroty do wartości dodatnich. Na te zjawiska wrażliwe są zwłaszcza starsze przewody, dlatego też MPWiK systematycznie, każdego roku wymienia je na nowe.

Przepraszamy mieszkańców za utrudnienia i zapewniamy, że dostawy bieżącej, wysokiej jakości wody są i pozostaną naszym priorytetem.

źródło: MPWiK m. st. Warszawa
fot. 123rf.com/zdj. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ