Wodociągi Kieleckie: Jak przekonać do kranówki
– Wiemy już, że należy promować spożywanie kranówki i edukować społeczeństwo, pozostaje pytanie jak to robić. Jak prowadzić edukację ekologiczną w dobie rewolucji, jaką przechodzą obecnie środki masowego przekazu?" – pisze Henryk Milczarz.
Na temat odpowiedzialności społecznej biznesu napisano dziesiątki książek i setki artykułów. Co ciekawe, termin ten (Corporate Social Responsibility – ang.) ukuto w anglosaskich krajach wysoko rozwiniętego kapitalizmu w XX wieku, jakby to miał być wyrzut sumienia wobec krajów socjalistycznych, z natury dbających bardzo o dobro społeczeństwa, ale o zysk niekoniecznie. Dzisiaj stary spór ideologiczny odszedł do lamusa, lecz pojęcie pozostało. I – moim zdaniem – nie bez przyczyny. Oczywiście dla skrajnych liberałów jedynym obowiązkiem firmy wobec społeczeństwa jest przynosić zysk i kropka. Ale takie podejście to raczej „nieodpowiedzialność społeczna”, niż odpowiedzialność, o jakiej mam za zadanie wygłosić referat.
Jak już wspomniałem, definicji jest wiele, ja odniosę się do zwięzłej, zaprezentowanej przez prof. Wiesława Kowalczewskiego. "W najprostszym ujęciu społeczną odpowiedzialność biznesu można opisać jako dobrowolne uwzględnianie aspektów ekologicznych i społecznych we wszystkich działaniach prowadzonych przez przedsiębiorstwo. CSR powinno mieć również wymiar strategiczny, długofalowy, oparty na zasadach dialogu społecznego i poszukiwaniu rozwiązań korzystnych tak dla przedsiębiorstwa, jak i jego całego otoczenia, pracowników oraz wszystkich interesariuszy". ("Zarządzanie organizacjami w teorii i praktyce" ) [1]
Cały artykuł dostępny jest na stronie Wodociągów Kieleckich
Fot. freeimages.com