Partner serwisu
27 lutego 2017

WOD-KAN potrzebuje PR

Kategoria: Artykuły z czasopisma

– Wodociągi funkcjonują na rynku, dokładnie jak inne przedsiębiorstwa. Nie mogą tym samym być pozbawione działu PR czy marketingu – powiedziała Magdalena Rusakiewicz koordynator Działu Kontaktów, rzecznik prasowy Saur Neptun Gdańsk S.A. podczas debaty "MARKETING CZY PR – JAK ZBUDOWAĆ WIZERUNEK SPÓŁKI WOD-KAN", która odbyła się 9.11.2016 r. w Gdańsku, w ramach Kongresu WOD-KAN-EKO 2016.

 

WOD-KAN potrzebuje PR

Zagrożona komunikacja
Wodociągi funkcjonują na rynku, dokładnie jak inne przedsiębiorstwa. Nie mogą tym samym być pozbawione działu PR czy marketingu. Musimy sobie uzmysłowić, że to taki sam element funkcjonowania firmy, jak produkcja czy obsługa klienta. Podstawą dobrze funkcjonującej firmy jest komunikacja. Dziwią mnie więc głosy osób twierdzących, że wod-kan nie potrzebuje PR, bo jest monopolistą. Nie ma przecież dyskusji, czy PR jest potrzebny energetyce czy koncernom paliwowym, które także mają pozycje monopolistów na rynku. Tymczasem NIK i UOKiK zakwestionowały wydatki wodociągów na promocję i marketing. obcięcie tych wydatków zagraża skutecznej komunikacji i działaniom z nią związanych. Mówmy o tym głośno!

Buduję wizerunek firmy
W zakresie moich obowiązków są i działania marketingowe, i PR-owe, jak i prace rzecznika prasowego. Każda z tych funkcji jest ważna. W kryzysie – jestem rzecznikiem, kontaktuję się z mediami. Na co dzień natomiast buduję wizerunek firmy i tę misję uważam za bardzo istotną. W dyskusji na temat konieczności posiadania przez firmę rzecznika prasowego stoję na stanowisku, że tak, jeśli ta osoba będzie miała odpowiednie kompetencje. Współpraca z mediami to zadanie odpowiedzialne. obsadzenie takiej funkcji osobą nieodpowiednią może mieć dla firmy zgubne, a czasem wręcz nieodwracalne skutki.

Cele ze strategii
Nasze działania w zakresie PR reguluje strategia marketingowo-komunikacyjna. Na 16 stronach określiliśmy cele, zadania, grupy docelowe, do których chcemy dotrzeć. Rocznie przeprowadzamy kilkadziesiąt różnych inicjatyw/działań/akcji, a naszym podstawowym celem jest budowanie marki świetnego produktu – gdańskiej kranówki. o tym, że nasze działania przynoszą rezultaty, świadczą badania satysfakcji klientów, które przeprowadzamy co 2 lata. Na przestrzeni ostatnich 4 lat odsetek osób pijących wodę z kranu wzrósł w Gdańsku o 15%. Jak się komunikujemy? W każdy możliwy sposób. Przez BOK, social media, www, ale też osobiście. Staramy się być obecni w przestrzeni miejskiej Gdańska, pokazując mieszkańcom, jak dużo robimy.

Ambasadorzy firmy
Stoimy na stanowisku, że każdy nasz pracownik powinien być ambasadorem naszej firmy. Nie tylko w pracy, ale także poza nią. Stworzyliśmy katalog zasad i wartości ważnych dla spółki. o tych zasadach nie zapominany wychodząc z pracy, lecz chwalimy się nimi na zewnątrz. Nasi pracownicy przechodzą w tym zakresie szkolenia, podczas których uzmysławiamy im, że tylko zwarta i silna jednością pracowników firma z zasadami ma szansę przetrwać na rynku.
 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ