Partner serwisu
13 grudnia 2016

Józef Natonek: Reagujemy na oczekiwania

Kategoria: Aktualności

– Cały czas reagujemy na oczekiwania naszych klientów i na bieżąco informujemy ich o zmianach w spółce, które ułatwiają korzystanie z usług jaworznickich wodociągów – powiedział Józef Natonek, prezes zarządu, MPWiK Sp. z o.o. Jaworzno.

Józef Natonek: Reagujemy na oczekiwania

Kiedyś mój syn opowiedział mi o pewnym zdarzeniu. Usłyszał, jak młodzi chłopcy rozmawiali w autobusie, gdzie chcieliby pracować w Jaworznie. Stwierdzili jednogłośnie, że „…w wodociągach, bo tam są takie za…biste, nowe samochody”. W tym krótkim zdaniu zawarte jest wszystko. Czyli nowoczesna spółka to taka, która jako nowoczesna jest postrzegana przez naszych klientów. Niezależnie od tego, że jesteśmy, nie boję się użyć tego słowa, monopolistami, dbamy o pozytywny wizerunek naszej firmy. Celem takiego działania jest to, że w czasie np. trudnych sytuacji, a takie się zdarzają, łatwiej nam „ugasić pożar”. Aby nasi mieszkańcy postrzegali naszą spółkę jako nowoczesną, należy to cały czas pielęgnować. Inwestujemy w rozwiązania, które przynoszą korzyści dla mieszkańców m.in. radiowe odczyty wodomierzy lub elektroniczne biuro klienta. To jest coś czego nasi mieszkańcy mogą doświadczyć bezpośrednio. Jednak prawdziwa innowacyjność rozgrywa się w środku naszej spółki. I o tym informujemy na bieżąco, po pierwsze naszych wszystkich pracowników, poprzez wydawany magazyn wewnętrzny, oraz naszych mieszkańców. Postrzeganie firmy jako nowoczesnej nie jest nam dane raz na zawsze. Przykładem niech będzie firma Nokia, która z powodu złych decyzji inwestycyjnych padła. Z tego powodu cały czas reagujemy na oczekiwania naszych klientów i na bieżąco informujemy ich o zmianach w spółce, które ułatwiają korzystanie z usług jaworznickich wodociągów.

Nowoczesność to…
Na pierwszym miejscu skupiamy się na działaniach umożliwiających klientom sprawniejsze i lepsze korzystanie z naszych usług. Co to oznacza w praktyce? Zdaje sobie sprawę z tego, że zawsze tematem numer jeden jest sprawa wynagrodzeń i dyskusje związane z różnicami. Tak, jeszcze do niedawna, było też w naszej firmie. Po wprowadzeniu wartościowania stanowisk pracy, ich wyceny oraz ścieżek awansu sytuacja zmieniła się całkowicie. Dzisiaj każdy pracownik na tym samym stanowisku zarabia takie same pieniądze i ma jasno określone ścieżki awansu. Tak przejrzysty system spowodował skupienie się naszych pracowników na realizacji celów służących klientom spółki.  

Nowocześnie zarządzana spółka to również brak ręcznego sterowania. Mam tu na myśli stworzenie pewnych procedur działania. Oczywiście podchodzimy do tego bardzo praktycznie i rozważnie, aby nie wpaść w tryby podobne do tych w korporacjach. Poza tym nowocześnie zarządzana spółka daje możliwość tworzenia nowych rozwiązań i wprowadzania w życie firmy pomysłów wszystkich pracowników. W mojej opinii, bardzo ważnym jest, aby każdy pracownik miał świadomość, że jego głos się liczy i ma wpływ na podejmowanie ważnych decyzji.

Nowoczesność to również odwaga i wyjście ze strefy komfortu. Tylko wtedy rodzą się nowe pomysły, które pozwalają osiągnąć cel. Przykładem niech będzie wprowadzenie przez naszą spółkę pierwszej w świecie aplikacji „Gdzie jest moja kupa”. Tytuł kontrowersyjny, lecz taki miał być. Chcieliśmy osiągnąć cel i tak się stało. Dzisiaj spokojnie śpimy, gdyż wszyscy mieszkańcy podłączyli się do nowo wybudowanej kanalizacji i uniknęliśmy dużych kar finansowych.
Podsumowując: Nowoczesna spółka to zadowolony klient. Zadowolony klient to zadowolony prezydent , a to jest… bezcenne.

Fot.: MPWiK Sp. z o.o. Jaworzno

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ